KI-assistenter som læringsverktøy

KI Agderskolen er Agder fylkeskommune sin portal for bruk av kunstig intelligens (KI) i våre videregående skoler.

På portalen finner du flere såkalte KI-assistenter som kan brukes som læringsverktøy i ulike fag. Hver av disse assistentene har en kort forklaring til hvordan de kan brukes.

Gå til portal

For å ta i bruk assistentene må du autentisere deg med Feide, men din Feideidentitet brukes kun for å bevise at du er elev eller ansatt i Agder fylkeskommune. Ingen personlig informasjon går videre til OpenAI eller andre.

På portalen finner du også gjeldende retningslinjer for bruk av kunstig intelligens i Agder fylkeskommune. Det er viktig at du leser og forstår disse retningslinjene før du tar i bruk tjenesten.

Etter hvert vil det komme mer innhold på portalen. Det kan være flere assistenter, undervisningsopplegg, oppgaver og annet nyttig innhold.

Lykke til med å bruke kunstig intelligens i læringsarbeidet!